Introductie
Naast het topsportbeleid dat bijdraagt aan het leveren van topsportprestaties groeit, in brede zin, de aandacht voor het vergroten en zichtbaar maken van de maatschappelijke waarde van topsport. Om de waarde van topsport te vergroten en zichtbaar te maken is meer inzicht nodig in wat die waarde voor de maatschappij betekent, en hoe die waarde tot stand komt. Dit thema heeft als doel om met onderzoek en innovatie de maatschappelijke waarde van topsport te vergroten.
Consortium in beeld
ROCIES
Rose Of Culture In E/Elite Sport
Zoektocht naar praktijkgerichte aanpakken op micro, meso en macroniveau met als doel een veilige (E)sportomgeving voor (jonge) topsporters.
Achtergrondinformatie
Samenvatting strategisch plan
Volledig strategisch plan
Omschrijving maatschappelijke uitdaging
Kennis + Innovatiescan
3 brede thema’s
Uitgelicht
Jarno Hilhorst
Senior programmamanager
“Zoals velen, volg ik graag topsport en kan daardoor zeer geïnspireerd (en soms geïrriteerd) raken. Ik vind het erg interessant dat we via ons programma beter leren begrijpen wat betekenis van topsport voor mensen en organisaties is, en hoe je dat positief kunt beïnvloeden. Daar draag ik met veel plezier aan bij.”
Ondersteund door:
Gerlinde van der Stok
Programmasecretaris
Elisa Fung
Programmamedewerker